2014. november 29., szombat

Rotterdam

Sziasztok!

A mai nap elég bonyolultan kezdődött, de ezt is sikeresen megoldottuk. Tegnap este eszünkbe jutott, hogy a hostel szobánk kulcsait valahogy le kell majd adnunk csak azt nem tudtuk kinek és mikor. Kiderül,hogy reggel 10-ig el kell juttatnunk egy tőlünk kissé sem közeli helyre. Renivel így tehát kora reggel nekivágtunk és elbuszoztunk az irodáig míg a többiek kinn fagyoskodva vártak ránk a buszpályaudvaron. Sikerrel jártunk és még a vonatunkat sem késtük le. Ezután mindenki nagy örömére végre elindulhattunk Rotterdamba. Az út 2 és fél óra volt.
Megérkeztünk a hatalmas pályaudvarra ahol aztán gyorsan valami élelmet kerestünk.

Rotterdami utunkra elkísért egy régi Friese Poortos tanárnő is aki nagyon lelkesen vitt körbe minket a városban.
Első állomásunk az Euromast volt egy hatalmas kilátótorony aminek a tetején egy étterem található.
1960-ban építették egy kertészeti és virágkiállítás alkalmából. A torony 180 méter magas.
A tetejére egy forgó üvegkabin visz fel amiből a kilátás csodálatos!

Majd ezután elindultunk befelé a városközpontba. Először egy régi kikötőbe mentünk ahol úgynevezett kockaházak találhatók. Útközben elhaladtunk az Erasmus híd mellett is ami szintén nagyon tetszett nekem, kicsit hasonlít az Erzsébet hídra szerintem.

A kis városnézés után átfagyva megérkeztünk egy hatalmas vásárcsarnokba ahol mindenféle holland finomságot lehet venni. Itt egy órát nézelődtünk majd miután mindenki kellőképpen megéhezett egy igai olasz pizzériába mentünk búcsú vacsorát tartani.

A vacsora nagyon jól sikerült és azt hiszem senki sem maradt éhes. :)
Miután jóllaktunk elindultunk visszafele a szállásunkra.
Könnyen állíthatom, hogy ez volt a legjobb napok egyike. A város gyönyörű és hatalmas és egy cseppet sem zsúfolt.
Nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy ide is el tudtunk jutni!!! :)