2014. november 7., péntek

Gyakorlati helyek és első benyomások

Ez volt az eddigi leghosszabb napunk, be is sötétedett mire visszaértünk a kis szállásunkra. Kissé elfáradtunk a nap végére, de azt hiszem ezt senki sem bánta. Most láthattuk először hogy hol fogjuk tölteni a gyakorlatunkat az elkövetkezendő három hétben, úgyhogy mindannyiunk számára izgalmasnak ígérkezett ez a mai nap.
Marija, egy kedves tanárnő a Friese Poort iskolából eljött értünk a hostelünk elé és elvitt minket kocsival Akrumba, egy kis faluba Leeuwardentől nem messze. Ugyanis ezen a kis településen található a bölcsőde ahova Niki és én fogok gyakorlatra járni. Nagyon tetszett amit láttam, első pillanattól kezdve el tudtam képzelni, hogy hamarosan otthonosan érezzem magam ezen a terepen. Látogatásunk alkalmával két kis gyerekkel találkoztam a leendő csoportomból. Szuper aranyosak voltak! Én a kisebbek csoportjába kerültem, ahova 0-4 éves gyerekek járnak, Niki a másik részlegre, ahol 4-12 éves gyerekekkel foglalkoznak, tulajdonképpen napközit tartanak nekik délutánonként iskola idő után.
Alkalmunk volt csatlakozni a nagyobbakhoz egy délutáni uzsonnára, ahol furcsa holland nyalánkságokat kóstolhattunk meg, amiket az itteniek imádnak.
Ezekután vissza kocsikáztunk Leeuwardenbe, hogy meglátogassuk Rebi gyakorlati helyét is. Ez a rész szintén nagyon érdekes volt számomra, mert egy olyan bölcsit láthattunk, ahol különböző nemzetiségű gyerkőcökkel foglalkoznak. Első sorban a holland nyelvre tanítják őket, de emellett más módokon is sokat segítik a beilleszkedésüket.

Mindent összevetve nagyon várom már hogy jövő hét kedden elkezdhessük a gyakorlatot! Kíváncsi vagyok milyen lesz, és hogy fogom magam megértetni a csak hollandul beszélő kis gyerekekkel... :D